Auto-aktuelnosti

A sad malo o novom Zakonu...

S obzirom da primena novog zakona i svega onoga što on nosi sa sobom počinje 10-og decembra,nije loše napisati ukratko šta on donosi nama vozačima ali isto tako i ostalim učesnicima u saobraćaju.Prema predlogu zakonodavca osnovna kazna će biti dobijanje negativnih poena.

Vozači će dobijati negativne poene prema težini prekršaja, a prema proceni nadležnih organa. Za jedan prekršaj vozači najviše mogu dobiti 6-7 negativnih poena.

Za najteže prekršaje kao što su prekoračenje brzine u naselju za 70 kmh,a na otvorenom putuza 80kmh sledi kazna najmanje 15 dana zatvora,14 kaznenih poena i oduzimanje dozvole na najmanje 8 meseci.Takodje 15 dana zatvora i 14 kaznenih poena preti vozačima koji odbiju da se na licu mesta ili u zdravstvenoj ustanovi podvrgnu prisustvu alkohola ili psihoaktivnih supstanci.

Od 10-og decembra biće obavezno upaliti svetla i pri  dnevnoj vožnji što do sada nije bio slučaj dok će kazna za nepoštovanje ove odredbe biti 3000 dinara.Obavezno je i vezivanje pojaseva na zadnjoj klupi(starija vozila koja ih nemaju neće biti obavezna da ih ugrade) a zaprećena kazna je 3000.

Ko telefonira bez handsfree-a ili bluetootha moraće da izdvoji 5000 dinara i dobiće 5 kaznenih poena.Upotreba radar detektora i ometača je zabranjenaa kazne su od 6000-2000 dinara,3 kaznena poena i najmanje 3 meseca zabrane upravljanja vozilom,dok se za prolazak kroz crveno svetlo dobija 6 kaznenih poena.Ovo su samo neke od odredaba koje su propisane novim zakonom a o kojima ću nastaviti i dalje da pišem...

 


DACIA DUSTER

Mnogi će se iznenaditi što sam izabrao baš ovaj model,pored toliko Audija,Ferarija i ostalih atraktivnih i inspirativnih modela...Medjutim,od kako je Renault preuzeo ulogu starijeg brata,Dacia ne samo da je preležala dečije bolesti iz prošlih vremena nego je i postala ozbiljan konkurent na tržištu uzimajući u obzir nezaobilazni odnos CENA/KVALITET,odnosno ono što mi u stvari dobijemo za novac koji platimo.A to je složićete se u krajnem odnosu i najbitnije,pogotovo u današnjem turbulentnom vremenu gde se proizvodjači  grčevito bore za svakog kupca i svaki prodati model.

Imajući sve ovo u vidu,u slobodno možemo reći uspeh koji je Rumunska fabrika pod patronatom Francuskog giganta ostvarila sa loganom,loganom MCV i sanderom,Dacia se odvažila i da sa novim modelom otvori novo poglavlje u svojoj istoriji.Naravno govorim o DUSTERU,prvom automobilu sa logom Dacie-e koji ima pogon na sva četiri točka.Iako se njegovo pojavljivanje očekuje tokom 2010-e već sada se zna da će se proizvoditi na platformi Logana a po osobinama bi trebalo da se nadje negde izmedju Fiata Sedici,Suzukija SX4 i Lade Nive.U stvari,ako ne računamo Ladu nivu po prvi put će svi oni koji nemaju mnogo nova moći da priušte sebi nov automobil sa integralnim pogonom.To je upravo karta na koju igraju gospoda iz dacie,dati kupcu upravo ono što mu treba,ni više a ni manje.Koliko nade oni polažu u ovaj model dovoljno govori i podatak da će pretpremijera biti na snežnim i klizavim stazama Andros trofeja gde je integralni pogon od presudnog značaja dok će se za volanom naći legendarni Alan Prost.

Što se tiče agregata,izbor će najverovatnije pasti na dobro poznati Renaultov 1.5 dci koji u svojoj najjačoj verziji može da se podiči sa 110 kS.Imajući u vidu cenu,odnosno pristupačnost ovog modela teško je očekivati da se u opciji pojave i dizelaš od 2.0 litara i150 KS iz Qashqaija ili 1.9 dci iz megana.

To sve upućuje na jedan dobar prijem kod samih kupaca,pogotovo na tržičtima kao što je naše gde cena igra najbitniju ulogu,a tu će po svemu sudeći Duster biti kotiran visoko jer se procenjuje da verzija sa pogonom 4x4 ne bi trebalo da premaši cifru od 14000 eura,dok na primer skromna verzija Qashqaija sa pogonom dva točka staje 18900,SX4 2wd je 14500 dok se za luksuznijeg koleosa mora izdvojiti od 21900 pa naviše.

Pa ko voli nek izvoi...




Novi BMW serije 5

  BMW je zvanično objavio prve fotografije i podatke u vezi sa limuzinom serije 5 za 2011. godinu.
 

Poput modela serije 5 GT, nova limuzina biće postavljena na platformi serije 7,što će doneti više prostora, poboljšano upravljanje i novi izgled.
Prednja strana u velikoj meri podseća na seriju 7 iako su usisnici vazduha i svetla za maglu dodatno spušteni dok je dizajn farova nešto drugačiji.

 

Maska i sveokupan izgled zadržali su dizajnerske odrednice već upotrebljene na seriji 7, međutim, nova serija 5 svojom spoljašnošću više podseća na sportskiju seriju 3 kada se u obzir uzmu dimenzije i colokupan stajling.
Poput serije 5 GT, limuzinsku verziju pokretaće bi-turbo 4.4 litarski V-8 motor sa 400 KS u modelu 550i (prosečna potrošnja iznosi 10,4l/100 km) , ali i novi N55 3.0 litarski turbo motor sa šest cilindara i 300 KS koji će se naći u modelu 535i (prosečna potrošnja iznosi 8.5l/100 km ili 8,4l/100 km sa automatskim menjačem) .
Oba modela biće u ponudi sa šestostepenim manuelnim menjačem, dok će na raspolaganju biti i novi osmostepeni automatski menjač.

 

U modelima 528i i 523i nalaziti šestocilindrični motori sa High Precision ubrizgavanjem sa 258, odnosno 204 KS a prosečna potrošnja iznosiće 7,8, odnosno 7,6 litara na pređenih 100 kilometara.
Kada su dizel motori u pitanju novu seriju 5 pokretaće četvorocilindrični turbo dizel sa common rail direktnim ubrizgavanjem sa 184 KS u modelu 520d sa prosečnom potrošnjom od 5 litara na pređenih 100 kilometara, ispod haube modela 530d nalaziće se šestocilindrični dizel motor sa 245 KS koji će po želji kupca biti opremljen BluePerformance tehnologijom sa prosečnom potrošnjom od 6,3 litara na pređenih 100 kilometara (6,2 sa automatskim menjačem), dok će šestocilindrični dizel motor u modelu 525d isporučivati 204 KS i trošiti 6,2 litra na pređenih 100 kilometara (6,1 sa automatskim menjačem).

Svi motori ispunjavaju Euro 5 normu, dok motor u modelu 530d ispunjava Euro 6 standard.

 

BMW procenjuje da će modelu 550i do stotke biti potrebno 5 sekundi, dok će maksimalna brzina u sport paketu iznositi 240 kilometara na sat, odnosno 225 km/h za standardnu verziju.

Modeli u sport paketu biće opremljeni sa Adaptive drive tehnologijom, paketom elektronskih pomagala koja su zadužena za bezbedniju vožnju, koja uključuje Driving Dynamics Control, Electronic Damper Control i Active Roll Stabilization.

 

Stručnjaci iz BMW-a takođe ukazuju da će novi model imati i poboljšanu, četvrtu, generaciju iDrive sistema sa 7-inčnim ekranom rezolucije 800x480, odnosno 10-inčnim ekranom rezolucije 1280x480 piksela.

Putnici će takođe biti u prilici da uživaju u performansama nove petice kada se u obzir uzmu dimenzije: novi model dugačak je 4899 mm, širok 1860 mm, visina iznosi 1464 mm, dok je međuosovinsko rastojanje 2968 mm.

 

U BMW-u su takođe najavili skori izlazak ovog modela i u M izvedbi, iako još nema zvaničnih podataka o ovoj verziji, stručnjaci smatraju da su dani snažnih petolitarskih V10 motora odbrojani, i da će M verzija dobiti verziju biturbo V8 motora sa 550 KS koji pokreće BMW X5 i X6.

 

Prva generacija modela serije 5 svetlo dana ugledala je 1972. Godine, i od tada svoje vlasnike našlo je preko 5.555.000 primeraka.

preuzeto sa b92.automobili


Zverina!!!

Normal 0 false 21 false false false SR X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4

Lamborghini Gallardo Twin Turbo sa 1500 KS



 
 

Tjunerska kuća Underground Racing je izvršila tuning Lamborghini Gallarda, nakon čega je Gallardo dobio neverovatnih 1500 KS.

U Underground Racingu su na standardni Gallardov V10 agregat dodali dva turbopunjača i na taj način skoro trostruko povećali snagu sa originalnih 560 KS na 1500 KS. Agregat koristi isključivo trkačko gorivo VP C16. Treba napomenuti da je 1500 KS efektivna snaga, odnosno ona koja se prenosi na točkove. Procenjuje se da sam agregat proizvodi oko 1875 KS.

Automobil je prerađen za klijenta poznatog kao Jonah, koji ga je probao na stazi. Već u prvoj vožnji je uspeo da četvrtinu milje pređe za manje od 10 s.


Preuzeto sa sajta Autopotal.rs


Kia dodaje gas

Normal 0 21 false false false SR X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4

KIA Cadenza

Nakon veoma uspešne restilizacije postojećih modela Cee’d i Magentis, kao i predstavljanja nove generacija popularnog SUV-a Sorento, KIA nastavlja da grabi napred, najavljujući potpuno novu, luksuznu limuzinu E segmenta pod imenom Cadenza (oznake K7 u Južnoj Koreji), koja bi trebalo da zameni model Amanti (aktuelan na azijskom i severno-američkom tržištu). Serijski model, baziran na studiji KND-5, odnosno VG konceptu, odlikovaće se modernom, elegantnom linijom, svetlosnim grupama izrađenim u LED tehnologiji, ali i futurističkim enterijerom i izuzetno bogatom opremom, kako serijskom, tako i onom opcionom. U nju spada i grejani obruč upravljača, električno podešavanje ”bokova” vozačkog sedišta, automatsko odmagljivanje vetrobranskog stakla, ventilacija prednjih sedišta, i još mnogo toga.

Iako za sada još nema zvaničnih podataka o agregatima koji će pogoniti Cadenzu, možemo pretpostaviti da će ponuda obuhvatiti aktuelne benzinske i common-rail dizel agregate, pre svega 2,2-litarski CRDi, kao i benzinski 2,4-litarski Theta II motor, oba viđena na novom Sorentu. Uz to, određena tržišta, pre svega severno-američko, mogla bi dobiti i verziju sa 3,5-litarskim Lambda II V6 benzincem.


Montreal se vraća u najbrži cirkus

Normal 0 21 false false false SR X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4

Previsoke cene Bernija Eklstona su naterale Kanađane da napuste najbrži cirkus, što je dovelo do toga da po prvi put za tri decenije F1 bodlidi zaobiđu kanadsku stazu.

Naravno, mnogo je bilo zainteresovanih da se Velika nagrada Kanade vrati u kalendar, pa se u tome i uspelo.

Berni Eklston je prvobitno tražio 175 miliona kanadskih dolara ili 165 miliona američkih, što je tokom pet godina postalo 75 miliona kanadskih ili 71 milion američkih.

Uglavnom, Montreal, Kvebek i država Kanada su se udružili i skupili novac.

Na pitanje zašto trošiti toliko novca na trke, usledio je odgovor da će, na primer, Kvebek na uloženih 4 miliona dolara zaraditi čak 10 miliona.

Tako, trku u Kanadi ćemo gledati 13. juna sledeće godine.


Seat Leon FR

Tuning kuća JE DESIGN odlučila je da tjunira Seatov model Leon FR koji serijski ima agregat od 2000 ccm koji razvija 211 KS. Ovaj agregat posle "tretmana" u JE DESIGN-u razvija 270 KS.

Obrtni moment je porastao sa 280 na 355 Nm. Povećanje snage odrazilo se i na ubrzanje, tako da sada ovaj model ubrzava od 0 do 100 km/h za 6,2 sekunde. Cena prerade ovog TFSI agregata je 1499 evra uz garanciju od godinu dana.

Pored ovog benzinca prerađen je i TDI agregat od 2000 ccm kome je snaga povećana sa 170 na 204 KS. Obrtni moment je povećan sa 350 na 380 Nm. Ubrzanje od 0 do 100 km/h je 7,6 sekundi a ova prerada košta 1339 evra.

Kakav uspeh,odnosno na kakvu zainteresovanost i odziv ce ovo "doterivanje" imati kod nas ostaje da se vidi,ali je sigurno da ce ljubitelji brzineuzivati u ovoj verziji popularnog modela leon


GM odustao od Opela

znenadna odluka američkog „Dženeral motorsa“ da ipak odustane od prodaje dela koncerna koji nosi ime „Opel“ u Nemačkoj je izazvala nevericu nacije, proteste zaposlenih i neskriven bes političara. Ne bez razloga: veliki američki proizvođač automobila je na potpuno neočekivan način razrešio višemesečnu igru žmurke oko sudbine „Opela“. Umesto već dogovorene prodaje uglednog proizvođača automobila kanadskoj firmi „Magna“ i ruskoj „Sberbanki“, „Dženeral motors“ je rešio da zadrži „Opel“ i sam preuzme njegovu sanaciju.

Upravo ovaj deo odluke američkog koncerna najviše je uplašio opelovce, ali i vlasti u Nemačkoj. Svi strahuju da bi američki program sanacije mogao da bude izuzetno bolan i, što je još gore, sigurno će biti bez garancija na uspeh. Takve strahove podgrejao je i potpredsednik „Dženeral motorsa“ Džon Smit najavljujući program sanacije i gašenje najmanje 10.000 radnih mesta.

Za Nemačku je neprihvatljivo pravdanje američkog koncerna da je tolika otpuštanja svojevremeno najavila i „Magna“. Presudno je bilo obećanje tadašnjeg glavnog favorita za kupovinu „Opela“ da neće ugasiti nijedno proizvodno mesto u Nemačkoj.

Danas u Nemačkoj automobili s „Opelovim” znakom proizvode se u četiri grada: Riselshajmu, Kajzerslauternu, Bohumu i Ajzenahu. U nemačkim „Opelovim“ pogonima ima oko 25.000 zaposlenih.

Upravo u ova četiri nemačka grada već su organizovani masovni protesti zbog odluke „Dženeral motorsa“. U Riselshajmu – ovaj grad u blizini Frankfurta važi za centar „Opelove“ proizvodnje u Nemačkoj – demonstriralo je više od deset hiljada ljudi.

„Dženeral motors“ je, najavljujući program za ozdravljenje „Opela“, priznao da u ovom trenutku nema novac za taj poduhvat. Prema nekim procenama iz centrale „Dženeral motorsa“ u Detroitu, reč je o najmanje tri milijarde evra. Ovaj novac američki koncern očekuje da dobije od evropskih vlada: Španije, Poljske, Belgije, Nemačke i Velike Britanije – država u kojima rade „Opelove“ fabrike.

Kada je reč o nemačkoj vladi, „Dženeral motors“ neće naići na otvorena vrata. Nemačka opozicija je već zadovoljno zaključila da je odluka američkog koncerna „udarac u leđa“ kancelarki Angeli Merkel i njenoj vladi. Mediji u Berlinu izveštavaju, pozivajući se neimenovane izvore, da je kancelarka veoma ljuta zbog odluke „Dženeral motorsa“ i da će, tokom nedelje, o „Opelu“ razgovarati s američkim predsednikom Barakom Obamom.

U svakom slučaju „Opel“ je, posle nekoliko optimističkih nedelja, opet krenuo u rikverc i potpuno je neizvesno kada i gde će se zaustaviti. A to najviše i brine 55.000 zaposlenih u „Opelovim” fabrikama širom Evrope.


Fiat uskoro i zvanično vlasnik Zastave

Najviša delegacija države Srbije, koju će predvoditi Ministarstvo ekonomije i regionalnog razvoja, potpisaće narednih nedelja u Kragujevcu aneks ugovora sa „Fijatom“. 

Kako „Blic“ saznaje, u toku je usaglašavanje oko tačnog datuma dolaska, završavaju se i poslednje formalnosti oko potpisivanja aneksa, a Italijani rade na biznis planu za novi model.

Italijanska kompanija potpisivanjem ovog ugovora za 100 miliona evra uloga postaće vlasnik 63 odsto sadašnje fabrike automobila. 

Očekuje se da će biti precizirano i koliko će radnika preuzeti preduzeće „Fijat automobili Srbija“, kao i dinamika daljih ulaganja koja je na osnovu prvih pregovora za period do 2012. godine projektovana do 800 miliona evra. 

Očekuje se da će početkom 2011. početi proizvodnja novog modela.

Novi ugovor bi u ime „Fijata“ trebalo da potpiše potpredsednik ove kompanije Alfredo Altavila.

Kako je izjavio državni sekretar u Ministarstvu ekonomije Nebojša Ćirić, do sada je nagovešteno da će „Fijat“ preuzeti 1.000 radnika fabrike automobila i uposliti još 100 invalida u zaštitnim radionicama. 

U planu je da od preostalih 1.400 radnika, oko 500 napusti fabriku uz socijalni program. 

Na osnovu dosadašnjih planova formirana je bescarinska zona u kojoj će biti mesta za sve fabrike koje rade za automobilsku industriju i izvoze najmanje 70 odsto svojih proizvoda. Za direktora ove zone je imenovan predsednik Upravnog odbora „Fijat automobili Srbija“ Đovani de Filipis. 

U bescarinskoj zoni je, na osnovu projekta koji je već napravljen, određeno mesto za 14 fabrika koje će praviti delove i komponente za proizvodnju „Fijatovih“ automobila, ali i za IVECO fabriku modernih autobusa. Cela bescarinska zona ima površinu od 75 hektara, a za italijanske fabrike je određeno 55 hektara. 

Nebojša Zdravković, zamenik gradonačelnika Kragujevca, kaže da će posla u roku od tri godine biti za oko 14.000 novih radnika, za%2